Hoe richt je de perfecte beursstand in?
Een beurs is hét moment waar je je bedrijf presenteert. Je beursstand kun je zien als je visitekaartje voor je bedrijf. Hierdoor is het belangrijk dat je een goede indeling hebt waardoor mensen willen kijken en blijven hangen. Benieuwd hoe je je beursstand aantrekkelijk inricht? In dit blog geven wij jou tips, zodat jij bij de volgende beurs de show steelt!
1. Je bedrijfsimago en stijl in je stand verwerken
De bedoeling van een beurs is om jezelf en je bedrijf te laten zien aan de bezoekers. Een eerste indruk is hierbij erg belangrijk, aan jou de taak om te zorgen dat die eerste indruk positief is. Om hiermee te beginnen mag het verwerken van je bedrijfsimago en huisstijl niet ontbreken! Dit omvat het gebruik van je logo, kleurenschema en andere visuele elementen die je identiteit weerspiegelen. De bedoeling van een huisstijl toepassen is herkenbaarheid creëren. Dit doe je door de dingen die je belangrijk vindt, zoals duurzaamheid, terug te laten komen in je stand. Het biedt de potentiële klanten een helder beeld van waar je bedrijf voor staat en wat ze kunnen verwachten, wat de kans vergroot dat ze interesse tonen en met je in gesprek gaan. Kortom, het verwerken van je bedrijfsimago en stijl in je beursstand is van onschatbare waarde voor het effectief overbrengen van je boodschap en het aantrekken van bezoekers.
2. Van achter naar voren werken
Met van achter naar voren werken bedoelen we dat je het zou moeten zien als een kijkdoos. Een kijkdoos richt je in door middel van een beplakte achterkant, waarna je het verder indeelt met losse materialen. Zo werkt het ook bij een beursstand. Nadat je je beurswand hebt geplaatst kun je verdergaan met de rest. Denk hierbij goed na over de populariteit van je producten. Een strategische positionering van populaire of opvallende producten vooraan kan de interesse van klanten wekken en hun nieuwsgierigheid vergroten. Door grotere producten meer naar achteren te plaatsen, creëer je een opbouw van klein naar groot in je stand. Dit zorgt voor een aantrekkelijke lay-out die klanten geleidelijk naar het hart van je stand leidt.
3. Strategische beurswand plaatsing
Om van achter naar voren te werken is nu de beurswand aan de beurt. Dit is een draagbaar display dat wordt gebruikt als een centraal punt om merken of informatie op te presenteren. De beurswand is de basis van de stand en is erg belangrijk. Zorg daarom dat je de beurswand niet te druk indeelt om het overzichtelijk en netjes te houden. Door vervolgens de beurswand achteraan te zetten kun je een looproute creëren of zorgen dat de wand vanaf elke plek zichtbaar is.
4. Creëer een looproute
Nu je een mooie indeling hebt voor je beursstand kun je er ook voor kiezen om een looproute te plaatsen binnen je stand. Een voordeel van een looproute door je beursstand is dat het de kans vergroot dat bezoekers je hele stand door lopen en alle producten en informatie zien. Dit verhoogt de zichtbaarheid van je merk en producten, wat kan leiden tot meer interactie en potentiële verkoopkansen.
5. Maak gebruik van statafels
Als laatste, maar zeker niet als minste: de statafels. Onmisbaar om te connecten met bezoekers, gesprekken te voeren en vragen te beantwoorden. Een statafel is een laagdrempelige manier van een gesprek voeren. Een zittend gesprek voeren kan al snel formeler overkomen. Daarom is een sta bureau op een beurs eigenlijk onmisbaar. Aankleden met promotiemateriaal zoals flyers en brochures en het plaatje is compleet!
Klaar om mensen kennis te laten maken met jouw bedrijf? Dan is het goed om te weten dat je bij Reclameland alle benodigdheden kunt laten drukken en met spoed binnen kunt krijgen! Bereid je dus snel voor op de volgende beurs.
Nog meer verhalen
Wij raken niet uitgepraat