QR-codes, nummers en adressen: alles over drukwerk personaliseren
Heb je drukwerk nodig met een unieke gegevens zoals nummering, adressering of wil je drukwerk simpelweg persoonlijker maken? Je zou ervoor kunnen kiezen om met stickers te gaan werken. Naast dat dit een tijdrovend klusje is, verdient deze oplossing ook geen schoonheidsprijs. Verwerk in plaats daarvan de unieke gegevens direct in je drukwerk door het te laten personaliseren! Geen idee hoe dat werkt? We vertellen je alles over het personaliseren van onder andere flyers, folders en enveloppen in dit blog.
Wat is personaliseren?
Personaliseren is de optie om een gedeelte van je ontwerp te voorzien van unieke informatie. Voorbeelden van informatie die je kunt personaliseren zijn namen, adressen, teksten en zelfs QR-codes. Ga je aan de slag met een QR-code? In dit blog geven we je advies voor het drukken van een QR-code.
Maar waarom zou je drukwerk personaliseren? Het is tegenwoordig steeds belangrijker om je doelgroep persoonlijk aan te spreken. De tijd van “beste lezer” en “geachte heer/mevrouw” is voorbij. Heb je meer informatie over de ontvanger van je drukwerk, zoals de naam? Speel hier dan op in. Want zeg nou zelf, een uitnodiging met je naam erop komt een stuk persoonlijker over dan een algemene uitnodiging!
Van flyers tot deurhangers, alle te personaliseren producten
Veel drukwerk wat je bij Reclameland kunt bestellen kan voorzien worden van personalisatie. In het kort kan al het digitaal drukwerk gepersonaliseerd worden. Denk hierbij aan folders, ansichtkaarten en flyers. Maar ook gestanste producten kunnen worden voorzien van unieke informatie! Van flessenhangers tot deurhangers, zo lang het digitaal gedrukt wordt, kan het drukwerk worden gepersonaliseerd.
Tip: tijdens het bestelproces zie je terugkomen of jouw producten digitaal worden gedrukt. Wil je graag offset drukwerk (grote oplages) personaliseren? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden.
Hoe personaliseer ik mijn drukwerk?
Tijd om aan de slag te gaan met gepersonaliseerd drukwerk! Om je te laten zien dat het bestellen van drukwerk met personalisatie helemaal niet moeilijk is, hebben we alle stappen voor je op een rijtje gezet.
- Begin met het samenstellen van jouw gewenste product. Nadat je op de prijs voor digitaal drukwerk hebt geklikt, verschijnt de optie “personaliseren”. Verschijnt deze optie niet? Neem dan contact met ons op voor de mogelijkheden. De kans is groot dat we de personalisatie alsnog kunnen toevoegen aan je drukwerk.
- Upload vervolgens je drukbestand zonder personalisatie gegevens. Doorloop de overige stappen van het bestelproces.
- Mail ons vervolgens de volgende bestanden:
- Een voorbeeld van je ontwerp inclusief personalisatie. Dankzij dit voorbeeld weten we precies hoe jij het eindresultaat wilt hebben.
- Een Excel-bestand, opgeslagen als .csv, met alle personalisatie gegevens.
- Eventueel alle lettertypes/fonts die gebruikt moeten worden voor de personalisatie.
- Eventueel codes, opgeslagen als losse afbeeldingen (.png, .jpg of .pdf).
- We kunnen aan de slag! We zetten de opdracht klaar en je ontvangt een digitale drukproef.
- Controleer de drukproef goed. Is alles akkoord? Dan nemen wij de opdracht in druk.
Tip: houdt rekening met een langere levertijd. Gepersonaliseerd drukwerk neemt namelijk meer tijd in beslag dan drukwerk zonder personalisatie.
Zoals je in dit blog hebt kunnen lezen is het personaliseren van drukwerk helemaal niet ingewikkeld. Waar wacht je nog op? Spreek je publiek persoonlijk aan, maak gebruik van QR-codes of start een winactie. Om zomaar wat mogelijkheden van personalisering te noemen.
Nog meer verhalen
Wij raken niet uitgepraat