Een sterk merk dankzij drukwerk
In de digitale wereld van nu is het als ondernemer erg belangrijk om online gezien te worden. Je doet aan SEO, SEA en je website is piekfijn op orde. Maar vergeet je de offline wereld niet? Drukwerk is perfect om offline je doelgroep te benaderen. Wij vertellen je waarom!
Het allergrootste voordeel van drukwerk
Om met de deur in huis te vallen, verklappen we direct het allergrootste voordeel van drukwerk. Dat is betrouwbaarheid! In een wereld waar (bijna) alles online plaatsvindt, is het lastiger om vertrouwen te kweken bij klanten. Iedereen kan immers een webshop openen of een website bouwen. Hoe laat je zien dat jouw (online) bedrijf het meest te vertrouwen is? Drukwerk draagt hier een steentje aan bij! Offline reclame wordt doorgaans als betrouwbaar bestempeld dan online promotie. Ga zelf maar eens na. Met welk bedrijf ga jij in zee, eentje die alleen online promoot of ook offline zichtbaar is? Wij weten het antwoord wel!
Gemakkelijk zichtbaarheid creëren
Met drukwerk creëer je op een gemakkelijke en snelle manier meer zichtbaarheid. Je maakt met sign en drukwerk tastbare reclame. Je doelgroep kan letterlijk niet om je heen! Zorg er wel voor dat je op een logische plek zichtbaar bent, zoals een poster op een locatie waar je doelgroep regelmatig langskomt. Het is zonde om veel tijd te besteden aan een grafisch ontwerp, die vervolgens door verkeerde plaatsing totaal gemist wordt!
Een andere manier om je boodschap over te brengen is door flyers drukken en verspreiden. We vertellen je graag nog veel meer over hoe je drukwerk kunt toepassen in je marketingstrategie. Vergeet je daarbij de valkuilen in drukwerk niet?
Klantloyaliteit dankzij drukwerk
Je kunt drukwerk inzetten om de loyaliteit van je klanten te vergroten. Denk bijvoorbeeld aan een stempelkaart. Een spaaractie zorgt ervoor dat je klant gemotiveerd is om vaker terug te komen. Door een fysieke stempelkaart of spaarkaart uit te delen, geef je iets tastbaars mee aan je klant. De stempelkaart belandt in de portemonnee of tas van je klant. De kans is enorm groot dat hij of zij jouw kaartje op dagelijkse basis vaak voorbij ziet komen en daardoor iedere dag eventjes aan je denkt. Door ook nog een beloning te hangen aan een nieuw bezoek (bijvoorbeeld met een spaaractie) komt de klant vast en zeker gauw nog een keertje langs!
Een ander voorbeeld van het vergroten van klantloyaliteit dankzij drukwerk is het verkopen van cadeaubonnen en waardecheques. Biedt je klanten de kans om jouw producten of diensten cadeau te geven aan hun vrienden, familie of kennissen! Met het weggeven van een waardebon voor jouw merk geven je klanten aan dat zij fan zijn van je bedrijf. En je weet wat ze zeggen, de beste reclame is mond-op-mond reclame.
Door je merk te promoten door middel van drukwerk, laat je zien dat jouw bedrijf menens is. En je valt ook nog eens meer op! Een win-win situatie dus. Met welk drukwerk ga jij beginnen?
Nog meer verhalen
Wij raken niet uitgepraat